Välkommen!

Välkommen!

torsdag 24 februari 2011

Rätt / fel storlek på BH ~ Tabell



Finns det något värre än en BH som klämmer ger märken och skaver? Bågar som skaver in som knivar! 
Har själv svårt att finna bra BH : n med rejält och bra stöd.
Stora storlekar med mindre omkrets finns inte i många affärer. Det är alltid i några superspecial-jättelångt-bort affärer som gäller.
Så hm kan jag glömma, likaså alla andra "vanliga butiker".
( ( * Fast på nätet finns det bättre grejer * ) )
Just nu har jag BH storlek på F70 eller F75  -  ibland har jag G70 - G75  - beror på var jag beställer . . .

Här en bra tabell:



1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag äger Kvinnligt Under både butik och nystartad webbshop. Kvinnligt Under är en specialbutik med kunskap och utbud att kunna hjälpa alla kvinnor, oavsett problem eller önskemål! Läste vad du skrivit om din bh stl.. Då ska du få ett gratis tips!
    Om vi utgår från att du är 70F = 75E dvs nu är kupan den samma men omkretsen är 5 cm större. Ex. Är du 75F=70G, 75G=70H. Har du frågor får du gärna höra av dig annars lycka till!
    Ps. Jag har gjort en video på shoppen hur man guidar kunden till rätt bh köp!

    SvaraRadera

Berätta:

GILLA MIN BLOGG