Välkommen!

Välkommen!

tisdag 1 mars 2011

Att säga emot härskarteknik

..det är svårt för vissa att våga ta steget och säga vad man tycker. Jag har svårt med det, i vissa sammanhang. Att ta plats och inte resonera att "mina åsikter kan vänta". . . eller "mina åsikter är inte så viktiga i det här eller det där sammanhanget" är bland det svåraste som finns. Man vill ju inte "tappa ansiktet."
Om jag är tillräckligt uppretad kan jag säga ifrån, men att det ska "krävas" så pass är lite synd.

Att säga ifrån "med stil" är verkligen en konst. En del kanske skulle säga att det är som med socialkompetens ungefär - alltså som en egenskap man kanske besitter, kanske har man lärt sig det här hemifrån redan. (även om hemma och på jobbet eller i skolan inte riktigt är samma sak.)
Men det menar just nu är att en del människor har det här lite 'naturligt i sig' och andra inte. FAST det viktiga = DET GÅR att träna upp den här förmågan! =)  (man måste ha kanske först ha tillräckligt med saker som man kan Säga ifrån Om... hehe! ;-)

Åh, sen finns det ett gäng som ständigt är på andra och klagar. Ni vet de som missat hela "Charmkursen".
För det finns verkligen ingen charm eller karisma alls i att vara dryg.
..möjligtvis finns det människor som kan uppleva sånt beteende attraktivt av någon okänd anledning.
..dvs så länge en sån dryg person accepterar just dom. Ja, det är lite dubbelt liksom.


Att vara "ödmjuk", läraktig MEN samtidigt KUNNA VÅGA säga ifrån och sätta gränser både mot sig själv, dom egna uppskruvade kraven OCH mot andra människor är riktigt beundransvärda egenskaper. Att kunna balansera upp detta. Och besitta alla dom på en och samma gång. =)

Låt ingen sätta sig på dig eller någon annan i din omgivning!

-Civilkurage är SEXIGT, HETT och Schyst!! I like! =) <3 =)


http://www.aftonbladet.se/wendela/article2098055.ab

http://sv.wikipedia.org/wiki/Härskarteknik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta:

GILLA MIN BLOGG