Välkommen!

Välkommen!

måndag 7 mars 2011

Killar och smink - Vad tycker man (kvinna) egentligen om det?

Ett ibland "diskuterat ämne", ibland ett ämne som man inte vill tala om så mycket. Vilket jag kan uppleva som lite synd och tråkigt..
Men - men, (män - män) allt är inte som man vill. Och tur det kanske! ;-)

Personligen tycker jag att killar kan/får/bör "sminka sig" om de själva känner sig bekväma med det. Det är superviktigt att respektera!
-Men att täcka blemmor och jämna till hudtonen är grejer jag personligen tycker är helt okej ~ och helt utan att det ska för den skull bli 'fjolligt' eller 'fel' på något sätt. *Detta är förstås en smaksak och inget jag någonsin skulle TVINGA på någon kille/man.*



..hmm, ja, jag har då en tjejkompis som verkligen "spökar ut" sin stackars pojkvän - som i sin tur inte verkar våga säga ifrån till alla grejer hon "utsätter" honom för... :(
Det är allt från hårfärger, hudkrämer av alla dess slag, brun utan sol, till smink.
-SMINK SOM MÄRKS AV . . . *ojoj*

Nää, killar måste vilja det själva, dvs åtminstone tycka att det är okej från början. Påtvingade saker tenderar att misslyckas alltför ofta.


Men det finns absolut killar som grejar detta ypperligt (ibland mycket bättre t.o.m) utan att ha en flickvän, syster, tjejkompis till "hjälp" (eller till "stjälp" kanske är bättre ord i en del fall, som sagt.)


Hittade lite skönhet för män. Eller "självvård" kanske jag ska säga så att det blir lite mer neutralt och inte så irriterande och laddat som det kan bli för en del. (tyvärr.)
http://www.beautyplanet.se/Man/Skonhetstips/MAKEUP/Concealer.aspx?pg=315

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta:

GILLA MIN BLOGG