Välkommen!

Välkommen!

torsdag 3 mars 2011

Att sova som en Prinsessa..

..är konst. Ibland får man till det. "Sagolikt?"

Vad betyder olika drömmar och är det "bra" att drömma?
Är det nödvändigt att drömma??




-Själv drömmer - eller jag kommer endast ihåg vissa drömmar - dvs inte varje morgon jag vaknar och jag haft jordens deckar-dröm. Nä, det beror på om jag sovit överhuvudtaget, eller endast några få timmar.
De nätter jag sover som en riktig sopa är (1-2h) så drömmer jag som mest. (jag sover ju ganska illa i långa perioder..) Antagligen är det just oro som gör att jag inte kommer ner i något vidare djupsömn.
Det är sorgligt att en del människor drivs av nervositeten inför nätterna att det skapar ett mönster i sig.. Hjärnan har lärt sig att vara orolig, det är som ett beteendemönster som är svår att ta sig ur om man inte blir först medveten om själva problemet.

Jag ligger oftast och planerar och tänker på saker som ska hända nästkommande dag/helg. Eller så är jag klarvaken pga att någon himla låt inte kan släppa greppet om ens skalle. Ibland kommer gamla olösta konflikter upp i huvudet. Såna man bara stoppat åt sidan när det pågick.
Sen har jag som sagt också Pippi´s små påhittiga ramsor och visor spelats upp ett x antal ggr. Hehe!
Det kan ju bero på att mitt barn ser på Pippi nästan dagligen... (ja, ibland är det så pass illa att man nästan vill stämma Astrid Lindgren, hehe..även om det är "ganska svårt" rent fysiskt att göra det. =S ;-P )

Hmm... Undra vad människan vill (generellt s.a.s) drömma om . . .  -  och vad tänker man när man drömmer om att man är vän med någon som gjort illa en - ..väldigt mycket, (dvs irl)...kan det betyda att man förlåter personen för ens egenskull. (?) Att man går vidare helt enkelt. (!)

Undra vad allt egentligen skulle kunna tyda - eller är det bara en "rolig liten lek". . . (?!)

Här finns en länk om vad drömmar  "skulle kunna" betyda;
 http://sjundesinnet.se/dreams.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta:

GILLA MIN BLOGG