Välkommen!

Välkommen!

söndag 13 mars 2011

Pro ana. Vad fan blir nästa 'genre' i bloggvärlden? Pro schizo. Pro suicide. Pro stata.



Något jag undrar är varför 'Pro ana' - rörelsen och alla 'Pro ana' bloggare skapat anorexi-status som smittar ner unga tjejers liv - snabbt som en löpeld.
Sen när blev det "status" att skylta med sin anorexi?? :-O Inte för att jag tycker att de nu som lider av det ska skämmas över det, men att de talar om det i mer eller mindre i "romantiska" termerDET STÖR MIG!
De lägger ut bilder på sina undernärda kroppar och ansikten och berättar vad de ska äta och inte och hur "duktiga" de varit som INTE ätit något på hela dagen.
Ja, jag hittade t.o.m en dikt om anorexi på en blogg!! Hör och häpna! (d.v.s en positiv dikt om anorexi! ..jag vet, det är så man undrar om det här kan vara lagligt längre??!!!)
Då var jag tvungen att nypa mig själv och kolla om jag bara hade råkat ut för en mardröm.
Varför jag skriver och reagerar är för jag ställer mig frågan: -Vill jag att min dotter ska växa upp i en värld där självsvält ingår i något något ganska "normalt" för att man (kvinna) ska duga överhuvudtaget??


Jag undrar också om dessa unga tjejer som ju visar vilka dom är helt öppet någonsin känner ansvar över allt de själva skriver om?


Varför i helvete har anorexi (som jag själv haft!) fått denna "status" plötsligt????
Det är ju en psykisktsjukdom som är jätteallvarlig som kräver lika mycket professionellvård som schizofreni.
*Och vilken schizofren skulle förresten vilja lägga ut bilder på sig själv (i samma utsträckning) och tala om/"skryta" om alla sina galna psykoser denne varit med om.
Kanske 'Pro Schizo' skulle vara nästa genre?
Eller nej, jag vet 'Pro stata'!



Här ett lyckligt fall dock, tack och lov!



Dessa grejer gör mig mörkrädd, snälla läs så ni förstår!!!
+
+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta:

GILLA MIN BLOGG