Välkommen!

Välkommen!

torsdag 7 april 2011

Ljushus ~ Mysigaste inredningsdetaljen jag vet!


Har olika slags modeller på ljushus, (huslyktor). 
Jag äger både ljushus som man stoppa värmeljus i och små hus som är bordslampor. Har två lampvarianter i köksfönstret ~ det ser jättefint ut både utifrån och inomhus. Skapar supermysig stämning.

Åh, det finns många olika ljushusmodeller. En del är jättestora andra är pyttesmå. Personligen tycker jag det är läckert (om man har plats för flera ljushus) att blanda olika storlekar och att husen kan gärna se lite olika ut. Så det kan bli som ett litet villaområde. Fast att man ändå har alla husen i liknande färger. Helst vita ljushus. :-) Det tycker jag bäst om.






Fördelen med ljushus är att de inte är årstidsbundna ~ utan man kan ha dessa vackra inredningsdetaljer framme även på sommaren. Sommarkvällarna på verandan, trappan eller på balkongen. Sent på kvällen så det är mört ute och alla ljushusen lyser upp. Mycket stämningsfullt. Så ska man (förstås! ;-) ) ha ett (eller ett par) glas rött till också..hihi!


2 kommentarer:

  1. Hej! du det där nedersta huset...vars hittade du det ???!!
    :)

    SvaraRadera
  2. okej jag menade typ deet näst nedersta :D det med balkong och så ! fantastiskt ! vill köpa ett sånt... jag samlar på ljushus... :)

    SvaraRadera

Berätta:

GILLA MIN BLOGG