Välkommen!

Välkommen!

onsdag 18 maj 2011

Hahaha!! Ja men hur skön artikel kan man skriva egentligen!! : -”Att vara gravid är att bli fet – överallt”

Åh, vad jag skrattat.. *hahaha!!* Underbar text det här. Väldigt bra skrivet.
Vilken härlig människa den här Malin.
Här kommer artikeln så håll i hatten!! =) =) =) 


”Att vara gravid är att bli fet – överallt”



Malin Wollin är säker: Kändisar är inte som andra



Jag läste påhoppet på Ebba Von Sydow och det fick mig att må illa.
Bilden var tagen ett par dagar efter förlossningen.
Att vara gravid är att bli fet.
Man blir fet överallt. Till och med blygdläpparna blir feta.

Det finns de som är smala på armar och ben hela graviditeten och ser ut som Gisele Bundchen.
Exempel på en sådan människa är Gisele Bundchen, världens bäst betalda supermodell.
KAN VI ANDRA FÅ VARA I FRED?
Vi vill jättegärna få tillbaka våra kroppar.
Vi fasar för att som många av våra mödrar leva resten av livet med våra gravidkilon och dessutom prata om det tills vi går ner dem när vi är 80 bara för att dö när vi är 81.
Det finns något fascinerande med kvinnor som går ner fortare.
Ju fortare desto coolare och det kan man väl beundra men det handlar ju fortfarande bara om gener.
Min syrra kom hem från Spanien för ett par dagar sedan.
”Jag säger inte att du är brun, det är så töntigt, bara så att du vet”
”Okej”
Att säga ”Vad brun du är!” är fånigt. Hur är det beröm? Åh, jag kan se att du har varit ute i solen, kanske bara legat på en hotellhandduk hela dagen och inte gjort ett skit, vad duktigt. Att bli brun är en följd av att vistas i solen, inte en bedrift.
Att gå ner fort i vikt är en kombination av ett antal faktorer:

1. Gener
2. Amning
3. Hur smal du var innan du blev fet
4. Hur mycket du gick upp
5. Fettätande hormoner

Men om vi bortser från allt det politiskt korrekta jag just rapat upp så gäller ju fortfarande regeln: skit i vad ytliga kändissidor skriver om anorektiska modeller som snittar två veckor före utsatt datum för att inte lägga på sig det där sista irriterande fettet.

Kändisar är inte som andra. En kändis i Hollywoods frukost kan bestå av att slicka på en skalbagge och yoga i tre timmar.
Då är det bättre att vara du, äta en tallrik fil och fokusera på något annat.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13045096.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta:

GILLA MIN BLOGG