Välkommen!

Välkommen!

lördag 7 maj 2011

Pro-Ana Kulturen borde "regleras" på något sätt!

Personligen känner jag oro inför många flickors liv. JÄTTEORO! Alltså detta med att "Pro-Ana kulturen" blivit så himla stort. Önska det gick att göra något åt det. Nåt mer konkret. För detta med att ha en speciell anorexi-klubb är ju lika illa som att nån förskönar andra självdestruktiva handlingar. Och det hemska i det hela är ju att det blir också på många sätt som att uppmana de som har det svårt och redan sitter i klistret att på ett sätt "peppa dem att fortsätta"...även att uppmana dem som precis kommit in i "vägra-mat svängen" att verkligen djupdyka och sätta in sig i klistret genom att börja dyrka kroppen som något som bör straffas vs förhöjas om man tappar x-antal kgs :-(

Åh, det hela är sååå himla sorgligt. :'-(



Läs detta här underVarning Dock!
Usch, jag ryser och jag gråter;

Straff

-         Varje gång jag tänker på mat skall jag göra 15 situps/rygglyft/armhävningar
-         Varje gång jag äter mat skall jag alltid förbränna fler kalorier genom träning än vad jag fick i mig när jag åt.
-         När dagen är slut skall jag alltid ligga på minus kalorier, gör jag inte det måste jag träna dubbelt så mycket dagen efter
-         Jag skall alltid ha en gummisnodd runt handleden, och så fort jag tänker på mat ska jag snärta den
-         Har jag överätit skall jag skriva ner saker som ”Jag är tjock och misslyckad” på ett papper, om och om igen till handen krampar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta:

GILLA MIN BLOGG