Välkommen!

Välkommen!

måndag 23 maj 2011

IKEA Barnstol - Min barn rasade ur!

Den vanligaste IKEA barnsolen / modellen som finns är lite läskig. Den finns överallt, nästan på alla restauranger osv..

-Igår så ramlade mitt barn ur stolen -
..första gången! Tack och lov!
Vi hade precis kommit hem från en liten resa över helgen - så vi packade upp stolen + bordet som hör till stolen.
Sen hann jag bara vända mig om och böja mig ner efter väskan, (inte mer än 3 - 4 sekunder - HÖGST!) under den tiden hann h*n lira ut sig ur stolen och ställa sig mot det hak-bara bordet.
Så all tyngd hamnade på bordet. Av någon anledning så hade bordet inte hakat fast så h*n föll.
Tur så kom h*n inte till skada, mer än att h*n blev väldigt överraskad.
H*n föll på en mjuk matta i köket tack och lov, och så har vi en också plastmatta under - så h*n fick bara ett rött litet märke över ögonbrynen.
Men det var LÄSKIGT i alla fall!

Vill bara VARNA folk om att se upp med bordet.
Försök haka fast det riktigt ordentligt i hålen på sidan. Då håller den barnets tyngd om barnet ställer sig upp på så vis. Förstås är selen bästa att ta på, men den kanske man inte alltid hinner få på t ex i en stressad situation.
Det är just DÅ (vid stress) de flesta olyckor inträffar.

Som sagt så vill jag bara berätta . . . Som ett litet "Tänka på" så inte fler råkar ut för samma grej. <3 <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta:

GILLA MIN BLOGG